در این بخش، به هفتمین استراتژی از استراتژی های هفتگانه فروش اشاره می شود. هفتمین استراتژی، مربوط به استفاده از احساسات مشتریان در فرآیند فروش است. پیش تر، در علم مدیریت اعتقاد بر این بود که مشتریان بر اساس منطق، تصمیم گیری و خرید می کنند.
آما آنچه امروزه به آن توجه می شود:
اما آنچه امروزه به آن توجه می شود آن است که مشتری ابتدا با احساس خود تصمیم می گیرد. سپس، تصمیم مبتنی بر احساس خود را با منطقی توجیه می کند. همین موضوع باعث می شود تا اینگونه به نظر رسد که تصمیم گیری مشتری بر اساس منطق بوده است. این مسأله بخوبی موضوع این استراتژی را شفاف می نماید.
درگیر کردن احساسات مشتریان:
بنابراین، به عنوان یک فروشنده سعی کنید تا احساسات مشتری را درگیر کنید. فرض کنید که شما فروشنده لباس هستید. ممکن است تا به حال از مشتری پرسیده باشید که «به نظرتان جنس این لباس چطور است؟». بهتر است این سوال را با سوال دیگری جایگزین کنید که «پوشیدن این لباس چه حسی به شما می دهد؟». از مشتری بخواهید تا بافت پارچه را لمس کند و احساس خود را بیان کند. پس، تمام سعی خود را بکنید تا مشتری احساسش را با شما در میان بگذارد.
آیا باید منطق را به طور کلی کنار بگذاریم؟
درست است که منطق در درجه دوم اهمیت قرار دارد، اما نباید آن را فراموش کرد. بعضی افراد سعی می کنند که به منطق خود یا اعداد و ارقام پایبند باشند. پس، باید به روحیات و اولویت های افراد هم توجه کرد. بهترین راهکار این است که در جعبه ابزار فروشتان، هم عقل و منطق را داشته باشید و هم احساسات را.
سخن آخر:
از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.