مدیریت زمان یکی از استراتژی های مهمی است که برای فروش بیشتر حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. اصولاً رسیدن به فروش بیشتر و موفقیت در کسب و کار، نیازمند برنامه مدون و استراتژی مکتوب است. در نوشتار و ویدئوی پیشین با عنوان فروش بیشتر و استراتژی های آن، به یکی از استراتژی های مهم پرداخته شده است. در ادامه در این گفتار، جناب آقای دکتر ادیب پور، به یکی دیگر از استراتژی های کسب و کارها می پردازند که از شما دعوت می کنیم توجه فرمایید. 

در این بخش، دومین استراتژی از استراتژی های مربوط به ارتقاء فروش، یعنی «مدیریت زمان در فروش»، ارائه می شود. برای بسیاری از فروشندگان، مدیریت زمان پدیده شناخته شده ای نیست. طبق نظرسنجی به عمل آمده از فروشندگان، 59 درصد از زمان آنها صرف اموری غیر از فروش می شود. یعنی زمان خود را صرف اموری می کنند که به فروش بیشتر و سود بیشتر منجر نمی شود. 

انجام چندین کار باهم:

در بحث فروش اصطلاحی هست به نام «Multi-tasking»؛ یعنی چند کار را با هم انجام دادن. در بسیاری از آگهی های استخدام فروشنده هم این موضوع مورد اشاره قرار می گیرد.انجام دادن چند کار باعث می شود مدت زمانی که فرد برای انجام یک کار نیاز دارد، دو برابر شود.

بنابراین:

بنابراین، پیشنهاد ما عدم استفاده از این روش است. فرد در شغل فروش، کارهای بسیار زیادی دارد. چگونه باید این امور را هماهنگ کند؟ در این موارد، فرد باید در هر زمان یک وظیفه و یک کار را انجام دهد. برای موفقیت در فروشندگی، تکنیکی معرفی می شود تحت عنوان «پامادورا».

تکنیک پامادورا:

پامادورا در زبان ایتالیایی به معنای گوجه فرنگی است. این روش، یکی از تکنیک های مدیریت زمان است که بدون هزینه و اثربخش است. پامادورا می گوید که شما برای هر کاری که می خواهید انجام دهید، 25 دقیقه زمان در نظر بگیرید. در این زمان شما باید صرفاً یک کار را انجام دهید. بعد از 25 دقیقه، شما 5 دقیقه استراحت می کنید. مجدداً یک 25 دقیقه دیگر را به کاری دیگر اختصاص می دهید. برای یک فعالیت، 4 یا 5 چرخه 25 دقیقه ای توصیه می شود.

در صورتیکه: 

اگر برای انجام یک فعالیت، نیاز به 7 یا 8 چرخه 25 دقیقه ای دارید، آن فعالیت بسیار بزرگ است. در اینجا باید این فعالیت را بشکنید و به کارهای کوچک تر تقسیم کنید.

بر هم خوردن تمرکز با انجام چندکار به صورت همزمان؛ مثال آموزش حیوانات:

به خاطر داشته باشید که انجام چند کار به صورت همزمان در شغل فروش، در نهایت امر انرژی شما را می گیرد. چرا انجام دادن چند کار باعث می شود که تمرکز شما از بین رود؟ در فیلم های آموزش حیوانات دست آموز می بینید که آموزش دهنده یک چهارپایه جلوی حیوانات می گیرد. این حیوانات دیگر نمی توانند به او حمله کنند یا کاری انجام دهند.

به این علت که:

علت این است که چهارپایه تمرکز آن حیوان مثل شیر یا پلنگ را به هم می ریزد. یعنی چهارپایه حیوان را مجبور می کند تا همزمان بر روی چهار نقطه تمرکز کند. بنابراین، کسی که به طور همزمان به دنبال چندین هدف است، هیچ کدام از اهداف خود را دنبال نمی کند. پس، توصیه می شود که فروشندگان، مدیریت زمان و تمرکز بر فروش را جدی بگیرند.

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.