خطای تعمیم دادن موضوع چهارمین ویدئو از سلسله ویدئوهای اشتباهات مهلک کسب و کارها خواهد بود. جناب آقای دکتر فرهمند، دکتری مدیریت رفتارسازمانی از دانشگاه تهران، در قالب ۱۰ ویدئو از این اشتباهات یاد خواهند نمود. در صورت تمایل این سلسله ویدئوها در اصناف پلاس قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه بخشی از سایر اشتباهات مهلک کسب و کارها را جهت دسترسی راحت تر قرار خواهیم داد.
ارتقای سریع، عدم آشنایی با فرهنگ کسب و کارها و همچنین اشتباه همه چیزدانی از جمله مباحثی است که قبل از خطای تعمیم دادن به آن پرداخته شده است.
چهارمین اشتباه مدیران کسب و کارها، خطای تعمیم دادن است. در بسیاری اوقات به جهت اینکه شخص در کسب و کاری موفق عمل نموده و اکنون کسب و کار او در شرایط ایده آلی بسر می برد و رو به رشد است به این باور می رسد که هر کسب و کار دیگری نیز شروع کند نیز به همین ترتیب موفق خواهد شد و یا به اصطلاح بازار را از آن خود خواهد کرد.
فرض کنید مدیر واحدصنفی رستوران و ارائه کننده خدمات پذیرایی با این تصور که بعد سال ها فعالیت در حال حاضر به شناخت کاملی از بازار و محدوده فعالیت رسیده و می تواند حیطه فعالیت اقتصادی خود را بزرگ تر کند و توسعه دهد. از این رو مبادرت به تأسیس واحدصنفی پوشاک و فعالیت اقتصادی در این حوزه می نماید اما در نتیجه توفیق چندانی نخواهد داشت. این همان خطای تعمیم دادن است
از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.