چرا نباید فروشنده مغرور استخدام کنیم؟

چرا نباید فروشنده مغرور استخدام کرد؟ پاسخ به چنین پرسشی نیاز به این دارد که بررسی اجمالی داشته باشیم در خصوص یکی از فاکتورهای مهمی برای استخدام فروشنده مطرح می گردد و آن هم مغرور یا متواضع بودن فروشنده  است.

در برنامه های قبلی جناب آقای دکتر حمید فرهمند دکتری مدیریت رفتار سازمانی از دانشگاه تهران، در مورد اینکه چرا کارراهه شغلی ایجاد کنیم، نکاتی را بیان نمودند و این بار در ویدیوی این برنامه در خصوص این که چرا نباید فروشنده مغرور را استخدام نماییم توضیحاتی را ارائه خواهند نمود.

نتایج مهم :

نتایج نشان می‌دهد که فروشندگان متظاهر و پررو، منجر به فراری دادن مشتریان و عدم ارتباط مناسب با آنها می‌شوند. هرچه شخصیت فروشنده متواضع تر و معقولانه تر باشد، مشتری هم احساس راحت تری نسبت به او دارد و این شانس خرید را بالا می برد.فروشنده اگر مغرور باشد، در نهایت تنها خواهد ماند و کسب و کارش دیر یا زود تعطیل خواهد شد.

تواضع و فروتنی در جریان خرید و فروش به جای اینکه خریدار و مشتری را تحت تاثیر و اجبار قرار دهد و به نوعی برای او تصمیم گیری شود، به صورت آزادانه مختار به خرید یا عدم خرید می کند. افراد فروتن و متواضع از این جهت فروشنده بهتری هستند که تصمیمات مشتری را محور قرار می دهند و خود به آنها کمک می کنند.

فروشندگان مغرور؟! :

برای استخدام کارکنان و خصوصاً فروشندگان، باید به شاخص های مختلفی توجه کرد. یکی از این شاخص ها این است که فروشندگان نباید مغرور باشند. اما چرا باید فروشنده متواضع استخدام کرد؟ یکی از ویژگی های فرهنگ ما این است که افراد، از غرور بالای طرف مقابلشان ناراحت می شوند. گاهی تصور ما این است که همه مشتریان باید محصولات را بشناسند و در مورد آن اطلاعات داشته باشند. در این هنگام، فروشندگان با حالت غرور و عدم تواضع با مشتریان برخورد می کنند.

این موضوع می تواند موجبات ناراحتی و نارضایتی مشتری را فراهم آورد. بنابراین، فردی که به عنوان فروشنده استخدام می شود، باید ویژگی همدردی و همراهی با افراد را داشته باشد. 

نکته جالب توجه:

اینکه فروشندگان در شرایط و موقیعت های متفاوتی کار میکنند و باید قبول کرد که همه آنها موفق نیستند. با توجه به شرایط دنیای امروز از نظر پیشرفت تکنولوژی و یکسان بودن شرایط فروش، سطح تحصیلات و علاقه به کار و…. ویژگی های شخصیتی افراد به عنوان فروشنده در فروش تأثیر بسیاری خواهد داشت. مواردی مهمی مانند هدفمند بودن، داشتن وجدان کاری، عدم زورگویی و اعمال سلیقه، عدم دلسردی و حرفهای ناامید کننده، نداشتن غرور، سرسخت و پر جرأت بودن تمامی اینها از نکاتی است که در روند کاری یک فرد بعنوان فروشنده می تواند کارساز باشد و روند فروش را بهبود ببخشد

و در پایان:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.