هزینه وفادای مشتری به این معناست که از آن جا که داشتن مشتری وفادار، نعمت بزرگی است، به پاس حمایت و وفاداری او می بایست هزینه هایی را صرف نمود و به آن ها کمی بیشتر خدمات ارائه نمود. چرا که این دسته از مشتریان موجب رونق کسب و کار خواهد بود. پس با برنامه و طرح ریزی یک استراتژی در این خصوص و ارائه خدمات یک پله بیشتر از نیاز و توقع، به این دسته از مشتریان هم می توان آن ها را برای مدت زمان بیشتری حفظ نمود و هم اینکه با این روش می توانید آوازه و شهرتتان را به گوش همگان برسانید. تکنیک بازاریابی دهان به دهان حکایت همین مسأله است.
برای مثال:
زمانیکه مشتری به شما مراجعه می نماید شما اگر بتوانید علاوه بر آنچه که برای آن به شما مراجعه کرده یکسری اطلاعات اضافی ارائه نمایید و یا احترامی مضاعف برای این فرد قائل شوید و یا از آفر ها و تخفیفاتی ویژه برای مشتریان خود استفاده نمایید، به این هزینه ای که انجام می دهید، هزینه وفاداری مشتری می نامند.
در این خصوص از شما دعوت می کنیم:
از شما دعوت می کنیم به ویدئوی جناب آقای دکتر ابراهیم وکیل، با عنوان مشتری مداری ( هزینه وفاداری مشتری )، دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی توجه فرمایید.
ضمناً:
علاوه بر مبحث هزینه وفاداری مشتری، اصناف پلاس از دیگر مباحث و موضوعات مرتبط با مشتری مداری از جمله مشتریان خارجی و داخلی سازمان و اهمیت توجه به آن ها و همچنین رضایتمندی مشتریان و … صحبت گردیده که پیشنهاد می کنیم حتماً توجه فرمایید.
هزینه وفاداری مشتری، یکی از سرفصل های مورد بحث در حوزه مشتری مداری، است. با افزایش 5 درصدی رضایت مشتریان، می توان سود سازمان را حداقل 25 درصد افزایش داد. یعنی، اگر تنها 20 درصد رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم، به سود 100 درصدی سازمان خواهیم رسید.