خطای تعمیم دادن: اشتباهات مهلک کسب و کارها

خطای تعمیم دادن موضوع چهارمین ویدئو از سلسله ویدئوهای اشتباهات مهلک کسب و کارها خواهد بود. جناب آقای دکتر فرهمند، دکتری مدیریت رفتارسازمانی از دانشگاه تهران، در قالب ۱۰ ویدئو از این اشتباهات یاد خواهند نمود. در صورت تمایل این سلسله ویدئوها در اصناف پلاس قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه بخشی از سایر اشتباهات مهلک کسب و کارها را جهت دسترسی راحت تر قرار خواهیم داد.

سایر اشتباهات مهلک کسب و کارها:

ارتقای سریع، عدم آشنایی با فرهنگ کسب و کارها و همچنین اشتباه همه چیزدانی از جمله مباحثی است که قبل از خطای تعمیم دادن به آن پرداخته شده است. 

چهارمین اشتباه مدیران کسب و کارها، خطای تعمیم دادن است. در بسیاری اوقات به جهت اینکه شخص در کسب و کاری موفق عمل نموده و اکنون کسب و کار او در شرایط ایده آلی بسر می برد و رو به رشد است به این باور می رسد که هر کسب و کار دیگری نیز شروع کند نیز به همین ترتیب موفق خواهد شد و یا به اصطلاح بازار را از آن خود خواهد کرد.

برای مثال:

فرض کنید مدیر واحدصنفی رستوران و ارائه کننده خدمات پذیرایی با این تصور که بعد سال ها فعالیت در حال حاضر به شناخت کاملی از بازار و محدوده فعالیت رسیده و می تواند حیطه فعالیت اقتصادی خود را بزرگ تر کند و توسعه دهد. از این رو مبادرت به تأسیس واحدصنفی پوشاک و فعالیت اقتصادی در این حوزه می نماید اما در نتیجه توفیق چندانی نخواهد داشت. این همان خطای تعمیم دادن است

هر کسب و کاری فرهنگ، ساختار و فاکتورهای مخصوص به خود را دارد:
خطای تعمیم دادن در واقع این حقیقت را بیان می کند که اگرچه مدیر واحدصنفی یا صاحب کسب و کاری در حیطه به خصوصی موفق عمل کرده اما تضمینی وجود ندارد که اگر حوزه فعالیت خود را تغییر دهد یا رسته جدیدی به کسب و کار خود بیفزاید بازهم موفق عمل خواهد کرد. متأسفانه بسیاری از هولدینگ های اقتصادی که انواع و اقسام کسب و کارهای مرتبط و غیر مرتبط را شامل می گردند و اغلب صنایع غیر مرتبط را با هم می آمیزند، مشاهده شده که با شکست مواجه خواهند شد.
توصیه ما به شما این است:
 همان طور که در این ویدیو و نوشتار  خطای تعمیم دادن بیالن گردید،  توصیه و پیشنهاد ما به هرشخصی که در حال حاضر کسب و کار موفقی دارد و می خواهد بیشتر و بهتر فعالیت کند این است که اولاً در همان رسته و حوزه ای که موفق بوده و در حال حاضر فعالیت می کند کسب و کار خود را گسترش دهد برای مثال اگر مالک رستوران و سالها تجربه موفقیت آمیز همراه ایت فرد است اکنون مبادرت به فعالیت در همین حوزه یا حوزه های مرتبط با رستوران بنماید، برای مثال تأسیس کافی شاپ و … .
سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.