خارج شدن از دور با فالوور فیک

فالوور فیک داشتن کسب و کار ما را به سمت خارج شدن از دور خواهد کشاند.برای روشن شدن، بهتر است ابتدا در بدانیم فیک یعنی چه؟ و حساب(اکانت) و فالوور فیک داشتن چیست؟ جناب آقای سید امیرحسین حسینی نویسنده و پژوهشگر رسانه قبلاً در مورد تولید محتوای درست توضیحات مفیدی را فرمودند و اکنون در این پست به این موضوع خواهند پرداخت.

فیک یعنی چه، پیج و یا فالوور فیک چیست؟

فیک (Fake) به معنی جعلی، ساختگی، دروغین یا تقلبی است و شاید به نوعی آن را فریب دادن نامید. پیج فیک، حساب کاربری است که به صورت غیرواقعی در اینستاگرام بوده و فاقد هویت است. از همین تعریف معنی فالور فیک هم قابل درک است.فالوور فیک به فالووری است که هیچ تعاملی با پیج شما ندارد. تعامل همان فعالیت یا زمانی است که کاربر در پیج شما سپری می کند.

اینستاگرام، پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی:

از شبکه های اجتماعی بسیار مهم و پرطرفدار در کشور، اینستاگرام است. افراد و کسب و کارهای متعددی در این شبکه عضویت دارند. کالاهای متنوعی نیز در این بستر عرضه می شود. کسب و کارهای مختلف سعی می کنند تا با برندسازی و تبلیغ محصولات خود، فالوور جذب کنند و آنها را بفروشند. تبدیل شدن به یک برند قابل اعتماد، اغلب به صرف زمان زیادی نیاز دارد.

فالوور فیک، طی مسیر سریعتر؟!!

در این میان، بسیاری از افراد برای سریع تر طی کردن این مسیر، از دنبال کنندگان جعلی استفاده می کنند. با فالور فیک و جعلی، تعداد مخاطبین آن صفحه به طور غیرواقعی بالا نشان داده می شود. بنابراین، مخاطب در نگاه اول احساس می کند که می تواند به این صفحه اعتماد کند.

چرا نباید از فالور فیک استفاده کرد؟

اولین و مهمترین دلیل این است که امکان دارد فالور فیک، به اعتبار کسب و کار لطمه وارد کند. چگونه؟ مخاطب، از روی تعداد لایک ها و نظرات مخاطبین آن صفحه به راحتی پی به جعلی بودن آنها می برد. هرچقدر تعداد لایک ها و نظرات نسبت به تعداد فالورهای صفحه کمتر باشد، کشف فالور جعلی راحت تر است. دلیل دوم، الگوریتم اینستاگرام است.

تأثیر فالوورها در الگوریتم اینستاگرام:

الگوریتم اینستاگرام به گونه ای طراحی شده است که مطالب مفید و جذاب بیشتر برای بقیه نمایش داده شوند. معیار اینستاگرام برای مفید و جذاب بودن محتوای شما، تعداد تعامل فالورهای صفحه با شماست. هر چه افرادی که یک محتوا را می بینند، بیشتر لایک کنند و کامنت بگذارند، پست بهتر ارزیابی می شود. البته تعداد ذخیره شدن پست و ارسال آن به دیگران نیز بسیار مؤثر است.

فالوور فیک و مزایای آن:

اینستاگرام سعی می کند تا آن محتوای پر بازدیدتر را در صفحه عمومی و اکسپلور نیز نمایش دهد. شاید در نگاه اول مزایای بیشتری نسب به فالوورهای واقعی داشته باشند اما در حقیقت، فالوورهای فیک نه تنها مزیت خاصی ندارند، بلکه باعث پایین آمدن بازدهی پیج و در نتیجه کسب و کار شما می‌شوند.

فالور فیک چه تأثیری روی ارزشمندی یک محتوا دارد؟

شما وقتی از فالور فیک استفاده می کنید، تعداد دنبال کنندگان شما زیاد می شود. اما تعداد افرادی که پست های شما را لایک می کنند و نظر می دهند، به همان تعداد قبل است. بنابراین، نرخ تعامل صفحه شما پایین می آید و الگوریتم اینستاگرام پست شما را ارزشمند تلقی نمی کند. بنابراین دو دلیل، پیشنهاد می شود از فالور یا دنبال کنندگان فیک استفاده نکنید.   

و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

فالوور فیک داشتن