تولید محتوا و چگونگی آن

تولید محتوا و چگونگی آن موضوع مهمی است که برای درک بهتر ابتدا باید بدانیم تولید محتوا فرآیندی است که طی آن ایده های جذاب برای محتوا پیدا می کنید و پیرامون آن، محتوای متنی یا ویدئویی تولید و سپس آنرا در قالب یک پست با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید. تولید محتوا امروزه با توجه به فراگیر شدن فضای مجازی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی درونگرا بوده و راهکارهای مختلفی برای جذاب نمودن آن وجود دارد. در ادامه جناب آقای روزبه بدیع زادگان مشاور امور تبلیغاتی و  تولید محتوا در این خصوص صحبت می فرمایند.

 

چگونه تولید محتوا کنیم؟

در ویدئوی قبلی در رابطه با اینستاگرام صحبت کردیم. اشاره شد که این رسانه قابلیت های بسیار خوبی برای بازاریابی و معرفی محصولات دارد. موضوع دیگر، ابزارهای اینستاگرام برای شناسایی بازار هدف ما بود. وقتی ما بازار هدف خود را به خوبی بشناسیم، می توانیم تولید محتوای متناسب با آن را انجام دهیم. با این کار می توانید فروش بهتری را تجربه کنید. اما پرسشی که مطرح می شود این است که چگونه باید تولید محتوا کرد؟

 

فرآیند تولید محتوا:

ممکن است هر یک از ما در طول روز به طرق مختلفی تولید محتوا کنیم. ممکن است صفحه ای اجتماعی داشته باشیم که در آن مطلبی می نویسیم یا عکسی منتشر می کنیم. اما اگر با فرآیند تولید محتوا آشنا شویم، بهتر و هدفمندتر می توانیم تولید محتوا کنیم. تولید محتوا یعنی انتقال یک سری داده و تجربه به کاربران برای شناخت بهتر اوضاع، شرایط یا محصول.

کمک این تعریف :

این تعریف به ما کمک می کند که ما هدفمندتر تولید محتوا کنیم. یعنی اگر بخواهیم از محصولی عکاسی کنیم، باید بدانیم که محصول ما چه ویژگی ای دارد؟ محصول ما چه جزئیاتی دارد و چگونه می توان این جزئیات را در عکاسی خود منعکس کرد؟ کیفیت کالا چگونه است و آیا جملات ما به خوبی کیفیت محصول را به مخاطب نشان می دهد؟

نکته مهم دیگر:

 مخاطب است. همان طور که اشاره شد، محتوا برای ایجاد ارتباط با کاربران است. بنابراین، باید شناخت خوبی از کاربرانتان داشته باشید. اگر در وب سایت شما طیفی از مخاطبین حضور دارند، می توانید در تولید محتوا تنوع داشته باشید. به عنوان مثال، معرفی کالاهای مربوط به کودکان می تواند با الفاظ متفاوتی صورت پذیرد. همین کار را می توان در معرفی محصولات ویژه بانوان، آقایان یا متخصّصین حرفه های مختلف هم انجام داد. یعنی، با هر یک از کاربران، به زبان خودشان صحبت کرد. محتوای اختصاصی به شما کمک می کند تا بهتر با کاربرانتان تعامل داشته باشید.   

سخن آخر

 

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

تولید محتوا