بهداشت مواد غذایی در پیشگیری از کرونا ویروس از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین در کنار مباحث پیشگیری از کرونا ویروس در رستوران ها و مراکز پذیرایی و همچنین روش های گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح و ابزار کار که سابقاً از آن صحبت گردید، در این گفتار در خصوص بهداشت مواد غذای و نقش آن در پیشگیری از رشد کرونا ویروس پرداخته شده است. از شما دعوت می کنیم به ویدئوی ذیل از جناب آقای سید سعید جعفری، کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه شهید بهشتی توجه فرمایید.

بهداشت مواد غذایی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از کرونا ویروس دارد. کارکنانی که با مواد غذایی و تهیه آن ارتباط دارند، حتماً باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. اگر برخی از کارکنان بیماری تنفسی دارند، باید از فعالیت آنها جلوگیری شود. جهت انجام فرآیند درمان نیز باید این افراد را به مراکز درمانی اعزام کرد. برخی از مواد غذایی هم وجود دارند که در طول روز، در تماس با دست مشتریان هستند. مثل قنددان، نمک دان، سماق، سس و مواردی از این دست.

توصیه می شود:

بهتر است برای پیشگیری از بیماری، این موارد در قالب بسته های یک نفره ارائه شوند. مواد غذایی مانند مرغ و تخم مرغ و گوشت و … باید به طور کامل طبخ شوند. بنابراین، به هیچ عنوان نباید از این مواد غذایی به صورت خام و نیم پز استفاده کرد.    

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.