استخدام افراد واقع بین، چرا؟

استخدام افراد واقع بین و اینکه چرا این کار به نفع کسب و کار است از دیگر نکات مهمی است که در بحث استخدام نیرو اهمیت دارد. در ابتدا بهتر است کمی در خصوص اینکه افراد واقع بین چگونه افردی هستند بدانیم. تعریف واقع بینی به نوعی اینگونه است که به وضعیت فعلی توجه کنیم و انتظار محتمل ‌ترین نتیجه را داشته باشیم فرد واقع بین چنانچه با مشکلاتی مواجه شود راه حلهای عملی برای مشکلات جستجو می کند . افراد واقع بین بیشتر به مشاغلی که به مهارت های فنی نیازمند است اشتغال می ورزند .

افراد واقع بین دارای یک سری ویژگی هایی هستند که دانستن آنها ما را در شناخت اینگونه افراد کمک خواهد کرد. این ویژگی ها عبارتند از :

  • خود را تحت فشار خاصی برای انجام کارها نمی بینید.
  • احساس ترس و اضطراب ندارید.
  • احساس سرخوردگی و کنف شدگی ندارید.
  • پذیرفته اید هیچ چیز به خودی خود نه درست است نه غلط!
  • چیزی را که بازار به شما می گوید تشخیص می دهید و عمل می کنید.
  • حتی اگر در بازار هستید، قادرید بازار را از زاویه شخصی ببینید که در بازار حضور ندارد.
  • حواستان روی پول متمرکز نشده بلکه روی ساختار بازار متمرکز است.

در برنامه های گذشته دیدیم که در بحث استخدام افراد و نیروهای کاری مان به موضوع ارتباط رضایت مشتریان و کارکنان تصمیم ساز پرداختیم. حال در این ویدیو جناب آقای دکتر حمید فرهمند دکتری مدیریت رفتار سازمانی از دانشگاه تهران به بررسی اینکه پر باید افراد واقع بین را استخدام کنیم می پردازند. با هم ببینیم ….

همانطور که اشاره شد، یکی از ویژگی های مهم برای استخدام کارکنان در بخش فروش، واقع بینی است. یعنی، فروشندگانی که واقع بینانه در مورد محصول صحبت می کنند. ضمناً، این افراد باید شناخت خوبی از محصولات آن کسب و کار داشته باشند. برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که حتی کارکنان یک رستوران، از ترکیبات غذاهای آن مجموعه اطلاع ندارند. همین اتفاق در بسیاری از محصولات و فروشگاه ها اتفاق می افتد. در اینجا، فروشندگان نمی توانند به خوبی فرآیند فروش به مشتری را طی کنند. چون نمی دانند چه کالایی با نیاز مشتری سازگاری بیشتری دارد.  

گاهی اوقات هم اتفاق می افتد که کارکنان مجموعه، در معرفی یک محصول بزرگ نمایی می کنند. ممکن است آنها ویژگی هایی را به محصول نسبت دهند که واقعاً آن ویژگی ها را ندارد. در اینجا شاید فروشنده در این مقطع مشتری را راضی به خرید کرده، اما تکرار خرید اتفاق نخواهد افتاد. این فروشنده، نه یک مشتری وفادار، بلکه یک مشتری ناراضی را به کسب و کار شما هدیه می دهد. 

بنابراین، باید کارکنانی انتخاب شوند که بین این دو دسته قرار داشته باشند. اولاً آنها دانش و علم لازم را در خصوص فروش و ارائه محصول دارند. ضمناً، افرادی واقع بین هستند و می توانند تجربه خوبی را از خرید برای مشتری رقم بزنند.

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.