ژیلت، نام تجاری اصلاح

ژیلت Gillet، یکی از برترین برندهای محصولات بهداشت شخصی در جهان است.محصولات اصلی این برند، تیغ‌های اصلاح مو هستند. در گفتار قبلی در مورد برند کلینکس گفتیم و اینبار سرکار خانم سنبل بهمنیار مترجم کتاب سلاطین نام های تجاری و شف و مدرس شیرینی پزی مدرن، از اساتید مرکز آموزش اتاق اصناف شهرستان شمیرانات به این برند پرداخته اند.

ژیلت و شروع فعالیت:

برند ژیلت در سال 1901 و در کشور آمریکا به بازار معرفی شد. ایده ساخت یک خودتراش جدید و ایمن در ذهن کینگ کمپ ژیلت 40 ساله شکل گرفت. مدتی طول کشید تا او بتواند سرمایه کافی برای تولید را فراهم کند. طوری که دیگر سن او به 48 سال رسیده بود. تا همین جا، شروع فعالیت ژیلت به ما نشان می دهد که هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست.

درس مهم برند ژیلت:

اما شروع فعالیت ژیلت، درس دیگری نیز  به ما می دهد. ژیلت در اولین سال تأسیس، مجموعاً توانست 51 خودتراش و 168 عدد تیغ بفروشد. اما با پشتکار به فعالیت خود ادامه داد تا به یک نام تجاری پیشگام تبدیل شد.

ژیلت، بازاریابی دهان به دهان:

ژیلت، یکی از شرکت های موفق در زمینه بازاریابی دهان به دهان است. خودتراش های ژیلت ایمن بود و صورت را نمی برید. همین موضوع به بهترین سوژه برای بازاریابی دهان به دهان تبدیل شد. بر همین اساس، در سال 1905، ژیلت توانست 250 هزار عداد خودتراش و بیش از این تعداد تیغ بفروشد.

گسترش خطی نام تجاری ژیلت:

یکی از محصولات بسیار مهم ژیلت، کف ریش تراش بود. عرضه این محصول از آنجا مهم بود که این کالا به همراه کالای اصلی استفاده می شد. همین موضوع باعث شد تا این کار را یکی از بهترین نمونه های گسترش خطی نام تجاری بدانند.

ژیلت و گسترش فعالیت ها:

ژیلت محصولات دیگری را نیز به بازار عرضه کرد. نام های تجاری دیگری مانند دئودورانت رایت گارد، ترک دو، تراش سنسور و خودتراش سه تیغه مک تری.البته ژیلت به همین موضوع بسنده نکرد. این شرکت، اقدام به خرید شرکت های دیگر نیز کرد: از جمله براون، لورآل بی، واترمن، قلم های پارکر. همچنین، در سال 1996، قرارداد مشارکت بزرگی را نیز با شرکت دوراسل منعقد کرد.

و در پایان:

در اینجا مختصری از داستان موفقیت شرکت ژیلت ارائه شد. برای بررسی رموز موفقیت این شرکت و 99 برند موفق دیگر، به کتاب سلاطین نام های تجاری مراجعه کنید.

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

ژیلت نام تجاری اصلاح