کلینکس، نام تجاری دور انداختنی

کلینکس(kleenex)، نام تجاری محصولات آرایشی و بهداشتی که بر پایه کاغذ تولید می شوند، مانند دستمال کاغذی، دستمال حمام و… سرکار خانم سنبل بهمنیار مترجم کتاب سلاطین نام های تجاری و شف و مدرس شیرینی پزی مدرن، در ویدیوی قبل درباره نام تجاری آدیداس توضیحاتی دادند و در این پست به این موضوع خواهند پرداخت.

کلینکس و روند تحول آن:

بسیاری از برندهای تجاری، به مرور زمان متحول می شوند. گاهی این موضوع بخاطر تحقیقات بازاریابی آن شرکت ها و نتایج آنهاست. اما گاهی این تغییر به صورت خود به خودی رخ می دهد. در مورد برند کلینکس تحول به صورت خود به خود اتفاق افتاد و معروفیت نام کلینکس در حدی شد که غالباً برای هر نوع دستمال کاغذی، صرف‌نظر از نشان تجاری آن، از واژهٔ کلینکس استفاده می‌شود.

شروع فعالیت کلینکس:

کلینکس ابتدا به عنوان دستمال پاک کننده آرایش به بازار عرضه شد. شرکت «کيمبرلي کلارک» در سال 1924 و در کشور ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. دستمال تولید این شرکت نسبت به دستمال های پارچه ای مرسوم ارزان تر بود. این شرکت توانست با کمک هنرپیشگان هالیوود محصول خود را فراگیر کند.

کلینکس و جایگاه آن:

کيمبرلي به سرعت توانست جايگاه خود را در ميان زنان خانه دار به دست آورد و به‌اين ترتيب آنها کم‌کم قانع شدند که دستمال کاغذي يکبارمصرف بسيار بهداشتي‌تر از دستمال‌هاي پارچه‌اي است. کلینکس شروع به تحقیق در خصوص دلایل موفقیت محصولش کرد. در این تحقیقات، بسیاری از مردم بیان کردند که از کلینکس در هنگام سرماخوردگی استفاده می کنند.

داستان تغییر:

کلینکس پس از تحقیقات فوراً اقدام به تغییر هویت خود کرد و دستمال پاک کننده آرایش به سمت دستمالی که می توانید بعد از استفاده دور بیاندازید حرکت کرد. در ۱۹۲۹ کلینکسهای رنگی به بازار آمد و یک سال بعد نیز کلینکسهای چاپی وارد فروشگاه‌ها شد. مردم بیش از 180 کشور با برند کلینکس آشنا هستند و این برند تبدیل به یک برند جهانی شده است.

نوآوری ها:

کلینکس، مثل هر نام تجاری پیشگام دیگر، سعی کرد تا از نوآوری دور نماند. بنابراین، دست به نوآوری هایی زد که می توانید با نمونه هایی از آن آشنا شوید:

-ابداع جعبه های پرفوراژ شده (سوراخ سوراخ شده) برای استفاده بهتر و آسان تر.

-تولید جعبه های عمودی.

-تولید دستمال های جیبی.

-تولید دستمال های رنگی.

-تولید دستمال هایی با طرح های چاپی.

-تولید حوله های کاغذی.

-تولید دستمال های مخصوص آقایان.

-تولید دستمال های پاک کننده شیشه عینک.

-تولید دستمال های نوجوانان.

-تولید دستمال های مخصوص کیف خانم ها.

-تولید دستمال های معطر.

-تولید دستمال های سه لایه.

-تولید دستمال های مسافرتی.

شما همراهان عزیز می توانید داستان موفقیت کلینکس را بطور کامل در کتاب سلاطین نام های تجاری مطالعه کنید.  

و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

کلینکس نام تجاری دور انداختنی