ظهور و فعالیت در قالب برند رفتاری:
در ویژه برنامه کاربن، این هفته با آقای نادر رفتاری مصاحبه کردیم. ایشان مالک مجموعه رستوران های رفتاری هستند. قدمت مجموعه رفتاری و فعالیت در قالب این برند، به بیش از 100 سال می رسد. فعالیت چلوکبابی رفتاری از دو نسل قبل و با حاج علی اکبر رفتاری در سال 1289 آغاز شد.زمانی که رستورانداری در ایران مفهوم امروزی را پیدا نکرده و در سطح شهر تهران، تنها تعداد انگشتشماری رستوران وجود دارد که به معنای واقعی بتوان آن را رستوران نامید.
اولین شعبه:
حاج علیاکبر رفتاری(پدربزرگ نادر رفتاری)، اولین شعبه چلوکباب رفتاری را در میدان وحدت اسلامی امروزی در داخل بازارچه قوام الدوله افتتاح میکند. از سال 1369، نادر رفتاری با هدف ایجاد تحول در صنعت غذا پا به این عرصه گذاشت. از این تاریخ سعی شد تا فعالیت مجموعه رفتاری توسعه یابد. در این فرآیند، به نکات قابل توجهی اشاره شده است.
یکی از مهم ترین نکات وجود اعتقاد مشترک در باور تمامی کسانی که از ابتدا تا به امروز این برند را مدیریت کردهاند با این مضمون “باور به ارائه بهترین خدمات به تمامی مشتریان و رشد و توسعه روزافزون”
توسعه برند رفتاری:
توسعه برند رفتاری در چند حوزه آغاز شد. اولین تغییر در محدوده جغرافیایی مجموعه بود. تصمیم گرفته شد تا فعالیت مجموعه در قالب زنجیره ای از شعب پیگیری شود. بنابراین، شعب دیگری در مناطق دیگر آغاز به کار کردند. در حال حاضر، فعالیت این مجموعه در قالب 6 شعبه انجام می پذیرد.
تغییر دوم:
دومین تغییر رستوران رفتاری، توجه به ذائقه مشتریان بود. هرگونه برنامه ریزی برای توسعه برند، نیازمند بررسی و انجام تحقیقات پیرامون سلیقه مشتریان است. همین مسئله منجر به مشتری مداری بهتر در مجموعه می شود. حتی مدت حضور پرسنل در مجموعه هم می تواند در این امر اثرگذار باشد. مجموعه های که کارکنان آن دائماً تغییر می کنند، ثبات در مدیریت را به مشتریانشان نشان نمی دهند.
تغییر سوم:
دریافت استانداردهای لازم برای ارائه غذا بود برای رستوران رفتاری. رستوران ها باید پروتکل هایی داشته باشند که بر اساس آن رعایت برخی نکات الزامی شود.
اما نکته پایانی، بحث آموزش است. آموزش کارکنان مجموعه هزینه نیست؛ بلکه سرمایه گذاری است. موضوعی که مجموعه رفتاری نیز بر آن اهتمام داشته اند. در ویژه برنامه کاربن، پیرامون موضوعات جالبی بحث شد. از شما همراهان عزیز دعوت می شود، ویدئوی کامل مصاحبه را در این صفحه مشاهده کنید.
و سخن آخر:
از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.