تکنیک های تبلیغات

تکنیک های تبلیغات همانطور که همه ما می دانیم برای هر کسب و کاری اهمیت دارد و هزینه های گزافی را برای تبلیغ محصولات یا تولیدات خود خرج می کند، اما تنها زمانی این هزینه به موفقیت منجر می شود که بهترین تکنیک های تبلیغات برای تبلیغ محصول استفاده شود.ابزار ارتباطی‌ای برای جلب توجه، درگیری ذهنی مشتری و تحریک احساسات و نهایتا تغییر عقیده‌ی مخاطب است.

در برنامه ی گذشته جناب آقای سید امیرحسین حسینی، نویسنده و پژوهشگر رسانه در خصوص اینکه چطور در فضای مجازی تبلیغ کنیم؟ نکاتی را ارائه نمودند. حال در این ویدیو در خصوص تکنیک های تبلیغات صحبت خواهند کرد.

اگر تکنیک های تبلیغات را به‌درستی بشناسیم، تبلیغات قوی‌تر و پرمخاطب‌تری ساخته می‌شود. روش‌های مختلفی برای جلب توجه مخاطب وجود دارد. بحث جاذبه‌ها و تکنیک‌ها در تبلیغات دو مفهوم است. جاذبه‌ همان چگونگی جذب مخاطب و روش‌های اثرگذاری بر روح و روان و دست‌کاری در افکار و ترجیحات اوست و تکنیک های تبلیغات روش‌های انجام این کار.

تبلیغات و توجه به نکات:

در خصوص تبلیغ باید به چند نکته توجه کرد. اولین نکته توجه به حواس پنج گانه است. بینایی 75 درصد بر روی یادگیری و اثرگذاری بر روی افراد نقش دارد. این امر باعث می شود که در فضای مجازی بهتر بتوانیم آن محصول را تبلیغ کنیم.

چهار اصل مهم:

اما زمانی که می خواهیم در فضای مجازی فعالیت کنیم، باید چهار اصل را در نظر بگیریم. اولین نکته این است که محتوای تولید شده باید کوتاه و مختصر باشد. اگر حجم آن محتوا بیشتر از یک حد مشخص باشد، بازخورد خوبی نخواهد داشت. چون زمان و هزینه به ما این اجازه را نمی دهد. دومین موضوع این است که باید مطالب را ساده بیان کنیم. اگر موضوعی نامفهوم باشد، خیلی راحت کنار گذاشته می شود.

سومین نکته:

این است که خیلی زود یک محتوا را در قالب تبلیغ ارائه دهیم. وقتی شما می خواهید فیلمی را در سرویس آپارات مشاهده کنید، تبلیغ کوتاهی به شما نمایش داده می شود. این تبلیغ شاید نهایتاً 5 ثانیه به طول انجامد. بعد از 5 ثانیه به مخاطب اجازه داده می شود تا تبلیغ را رد کند. بنابراین، شما در این 5 ثانیه باید خیلی سریع محتوای خود را ارائه کنید.

آخرین و مهمترین نکته:

این است که زبان محتوای تولید شده شیرین و مطبوع باشد. زبان طنز می تواند در دیده شدن بسیار مؤثر باشد. با این چهار اصل می توانید تبلیغات مؤثرتری داشته باشید.توجه به تمامی نکات گفته شده و همچنین مواردی از قبیل توجه به جمعیت مورد خطاب و نمادها، استعاره ها، جاذبه های احساسی، واقع گرایی، قول و تعهد و توجه به جلوه های بصری ساده و… بسیار برای تأثیر بیشتر، مهم خواهند بود.

و در پایان:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.