اعتماد و رضایتمندی مشتریان:
یکی از مباحث مهم در مدیریت منابع انسانی، ایجاد حس اعتماد در مشتریان از طریق کارمندان است. فارغ از اینکه این عدم اعتماد واقعی باشد یا نباشد، بر روی رضایتمندی مشتریان تأثیر دارد. عمدتاً فروشندگان و کارکنانی که اعتماد به نفس بالا و صداقت دارند، به رضایتمندی مشتریان هم کمک می کنند. بنابراین، یکی از موضوعات دیگری که باید در استخدام به آن توجه داشت، استخدام چنین کارکنانی است. یعنی کارکنانی که اعتماد به نفس بالایی دارند، با مشتریان صادق اند و به رضایتمندی آنان کمک می کنند.
مشتریان و ابعاد اعتماد:
دقت کنید که برای هر چیزی که به مشتری می گویید باید دلیل قانع کننده ایی داشته باشید، به نحوی که مطمئن باشید او حرف شما را باور می کند. و در عین حال باید به این نکته توجه نمود که اعتماد دارای ابعادی است و فراتر از آن چیزی است که تصور می کنیم، و همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد از اصلی ترین ابعاد آن می توان به داشتن صداقت اشاره کرد. داشتن صلاحیت، انسجام، ثبات، وفاداری، در دسترس بودن، انصاف، تصمیم گیری، پیگیری، روراستی، هماهنگی، نیت خیر و ارزیابی دقیق…
و در پایان :
همه این ابعادی که ذکر شدند در واقع روش هایی هستن که فروشنده می تواند با رعایت آنها حس اعتماد را در مشتری ایجاد نماید و او را به خرید از شما ترغیب کند و همچنین نشان خواهید داد که چقدر پیگیر او هستید و ضرر و زیان و سود مشتری برایتان اهمیت دارد. و البته در این میان نباید خلاقیت و نوآوری را نیز از یاد برد که در هر زمینه ایی بتوان مشتری پسند بود.
سخن آخر:
از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.