همانطور که اشاره شد، یکی از ویژگی های مهم برای استخدام کارکنان در بخش فروش، واقع بینی است. یعنی، فروشندگانی که واقع بینانه در مورد محصول صحبت می کنند. ضمناً، این افراد باید شناخت خوبی از محصولات آن کسب و کار داشته باشند. برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که حتی کارکنان یک رستوران، از ترکیبات غذاهای آن مجموعه اطلاع ندارند. همین اتفاق در بسیاری از محصولات و فروشگاه ها اتفاق می افتد. در اینجا، فروشندگان نمی توانند به خوبی فرآیند فروش به مشتری را طی کنند. چون نمی دانند چه کالایی با نیاز مشتری سازگاری بیشتری دارد.
گاهی اوقات هم اتفاق می افتد که کارکنان مجموعه، در معرفی یک محصول بزرگ نمایی می کنند. ممکن است آنها ویژگی هایی را به محصول نسبت دهند که واقعاً آن ویژگی ها را ندارد. در اینجا شاید فروشنده در این مقطع مشتری را راضی به خرید کرده، اما تکرار خرید اتفاق نخواهد افتاد. این فروشنده، نه یک مشتری وفادار، بلکه یک مشتری ناراضی را به کسب و کار شما هدیه می دهد.
بنابراین، باید کارکنانی انتخاب شوند که بین این دو دسته قرار داشته باشند. اولاً آنها دانش و علم لازم را در خصوص فروش و ارائه محصول دارند. ضمناً، افرادی واقع بین هستند و می توانند تجربه خوبی را از خرید برای مشتری رقم بزنند.
از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.