آدیداس، نام تجاری کارایی

آدیداس، نام تجاری یا برندی که امروزه کسی نیست با نام و علامت تجاری آن آشنا نباشد، نام و علامتی که ناخودآگاه هر کس را به یاد ورزش می اندازد. شرکت پوشاک آلمانی است، که مقر اصلی آن، در شهر هرتسوگن‌آوراخ در ایالت بایرن قرار دارد. شرکت آدیداس در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع لباس، کفش، پاافزار و کفش ورزشی، تجهیزات ورزشی، ساعت، عینک آفتابی، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می‌کند.
آدیداس یک شرکت هلدینگ است و شرکت تولید لباس ورزشی ریبوک، شرکت لوازم گلف تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه آن به حساب می‌آیند.آدیداس بزرگترین تولید کننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به شمار می‌رود.

در ویدیوی قبلی سرکار خانم سنبل بهمنیار مترجم کتاب سلاطین نام های تجاری و شف و مدرس شیرینی پزی مدرن در خصوص نام تجاری سونی و تاریخچه مختصری از آن توضیحاتی را ارائه نمودند. در این ویدیو به برند تجاری آدیداس پرداخته شده که شما را تماشای آن دعوت می نماییم 

ظهور:

مؤسس آدیداس، آدولف (معروف به ادی) دسلر بود. این شرکت در سال 1928 و در کشور آلمان شروع به کار کرد. ادی دسلر به عنوان پایه گذار صنعت لوازم ورزشی مدرن شناخته می شود. علاقه اصلی او ورزش و خصوصاً ورزش فوتبال بود. به همین خاطر، شروع کار او با تولید کفش ورزشی بود. از آنجا که او به دنبال بالارفتن کارایی بود، شروع به تحقیقات گسترده برای بهبود کارایی کفش کرد. بنابراین، علاوه بر تجربیات شخصی، لازم بود تا تعدادی پزشک، مربی و کارشناس ورزشی هم کنار او باشند.

ابداعات و نوآوری ها:

در کنار توجه به بالا بودن کارایی و کیفیت کفش های ورزشی، آدیداس نوآوری های مهمی هم داشت. در این بین می توان به سه ابداع مهم اشاره کرد: ابداع اول اضافه کردن میخ های مخصوص به کف کفش بود یا همان کفش های میخ دار بود. شاید همین کفش ها بود که آلمان را در سال 1954 به قهرمانی جام جهانی فوتبال رساند. اختراع دوم، تولید کفش های آج دار مخصوص ورزش دو بود.اختراع سوم هم تولید کفش های نایلونی بود.

چند نکته مهم در مورد آدیداس :

در مورد شرکت آدیداس می توان به چند نکته مهم اشاره کرد. آدیداس 13 درصد از مجموع فروش خود را صرف بازاریابی می کند. همچنین، این شرکت، هر سال حدود 60 طرح جدید را به بازار معرفی می کند. نکته مهم دیگر این است که آدیداس بعد از پوما، دومین شرکت بزرگ در صنعت لوازم ورزشی است.اما دسلر تنها یک مخترع نبود. او شمّ اقتصادی قوی ای هم داشت. دسلر برای اینکه نوعی ارتباط بین محصولاتش ایجاد کند، باید مشخصه ای برای آنها در نظر می گرفت.بنابراین، به فکر دوختن سه نوار در کناره کفش ها افتاد.

امروزه، هر کسی با نگاه کردن به این سه خط می تواند به شرکت سازنده این محصولات پی ببرد. البته این موفقیت به راحتی بدست نیامد و تا سال 1996 به طول انجامید.

داستان موفقیت های آدیداس و 99 برند موفق دیگر در جهان، در کتاب «سلاطین نام های تجاری» آمده است. 

و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.