گلوگاه فروش

گلوگاه فروش چیست و چرا باید به آن دقت شود؟ مرکز آموزش اتاق اصناف شهرستان شمیرانات قصد دارد در این گفتار به این موضوع بپردازد. در پست قبل جناب آقای دکتر ابراهیم وکیل دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی در خصوص مسیر مشتری مداری نکاتی را فرمودند و اینبار در ویدیوی زیر به بیان مختصری در مورد گلوگاه فروش خواهند پرداخت. 

گلوگاه فروش:

در ابتدای بحث لازم است کمی در خصوص خود عبارت ” گلوگاه” توضیحات مختصری را ارائه نماییم و سپس به سراغ گلوگاه فروش رویم. گلوگاه، در یک فرآیند زمانی رخ می‌دهد که ورودی با سرعت بیشتری نسبت به‌سرعت استفاده از آن در مرحله بعد برای تهیه یا خلق خروجی، وارد می‌شود. دو نوع گلوگاه اصلی وجود دارد، یکی بلند مدت و یکی کوتاه.

پیامدهای شناسایی گلوگاه ها:

شناسايي و برطرف کردن گلوگاه‌ها بسيار مهم است، چراکه ممکن است يک گلوگاه موجب پيامدهايي چون درآمد از دست‌ رفته، مشتريان ناراضي، زمان از دست‌ رفته، محصولات بی‌کیفیت يا خدمات پس از فروش ضعيف و استرس بالا در ميان کارکنان سازمان شود. و حال به سراغ ” گلوگاه فروش ” می رویم.

گلوگاه فروش و شاخص های مطرح :

 هر کسب و کاری برای ایجاد و توسعه، باید به گلوگاه فروش و پنج شاخص توجه کند. اول اینکه مشتریان ما در کجا قرار دارند؟ دوم اینکه چه تعداد مشتری در محدوده بازار هدف شما قرار دارند؟ سوم اینکه آیا این مشتریان تمایل به تغییر و استفاده از محصولات شما را دارند؟ چهارم اینکه آیا این مشتریان توان خرید محصول شما را دارند؟ پنجم اینکه آیا مشتریان در آن منطقه با برند شما آشنایی دارند یا خیر؟

بنابراین، شما برای راه اندازی و توسعه کسب و کار، باید به این گلوگاه ها توجه ویژه داشته باشید.  

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

گلوگاه فروش