کیفیت از جمله متغیرهایی است که به نظر می رسد تأثیر بسزایی در ایجاد احساس رضایت و خشنودی در مشتریان دارد. از این رو بررسی آن و تحلیل مسائل مرتبط با رضایت از درجه بالای اهمیت بسیاری برخوردار است. جناب آقای دکتر ابراهیم وکیل، دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی در این خصوص بیشتر صحبت خواهند نمود. همراه ما باشید.
در سلسله مباحث مشتری مداری، بحثی وجود دارد تحت عنوان کیفیت و ارتباط آن با رضایت مشتریان. کیفیت، همان سطح قابل پیش بینی و مورد انتظار مشتریان از عملکرد و امکانات محصولات ما است. اگر این سطح عملکرد مطابق با انتظارات مشتریان باشد، به رضایت مشتریان دست خواهیم یافت. مسلماً، اگر عملکرد و امکانات محصول، کمتر از انتظار مشتری باشد، موجب نارضایتی او خواهد شد.