چگونه با تبلیغات مخاطب را قانع کنیم؟

چگونه با تبلیغات مخاطبین خود را برای فروش میتوانیم جذب و قانع کنیم؟ همانطور که قبلاً نیز گفته شده تبلیغات از مهم ترین ابزارهایی است که واحدهای صنفی و فروشندگان برای ارائه محصولات، تولیدات و یا خدمات خود از آن بهره می گیرند و برای رسیدن به نتیجه و هدف دلخواه خود باید تکنیک های خاص و موثری را بکار برد. این که با چه روشی و چگونه میتوانیم مشتریان خود را برای خرید قانع نماییم خود نیز از سوالات مهمی است که قصد داریم به آن بپردازیم.

در برنامه ی قبلی جناب آقای سید امیرحسین حسینی نویسنده و پژوهشگر رسانه در خصوص تبلیغات و تکنیک های آن مواردی را ارائه فرمودند. در این برنامه پیرامون اینکه چگونه با تبلیغات مخاطب را قانع کنیم؟ صحبت خواهند کرد.

اعتقاد داشتن مهم ترین نکته:

شاید ابتدایی ترین پاسخی که میتوان پرسش بالا داد این است که اگر به دنبال متقاعد کردن دیگران و جذب مشتری هستید و می‌خواهید تأثیر مثبتی روی مخاطبین خود بگذارید، باید خودتان باید با تمام وجود به صحبت‌ها و حرفی که می‌زنید، اعتقاد داشته باشید. متقاعد کردن دیگران معمولاً کار آسانی نیست به خصوص اگر فرد شناخته شده‌ ای نباشیم یا شرکت و کسب و کارمان نوپاست. واقعیت این است که تعداد کمی از افراد میتوانند از پس آن بر بیایند و این کار نیز روشهایی از جمله شفاف بودن و … که در ادامه خواهیم دید.

تبلیغات و کارکردهای آن:

یکی از مهمترین کارکردهای تبلیغات، قانع کردن مخاطب است. رسانه ها نیز از فنون خاصی استفاده می کنند که در اقناع مخاطب اثرگذار است. این فنون باعث می شود که این رسانه ها بتوانند بر قلب ها و مغزها تسلط پیدا کنند. چند نمونه از این روش ها که رسانه ها نیز از آن استفاده می کنند را مرور می کنیم.

بزرگ نمایی:

یکی از فنون اقناع مخاطبین، بزرگ نمایی است. به عنوان مثال، وقتی می خواهند خبری اثرگذارتر باشد، آن را در ابتدای اخبار می آورند. با این کار آن خبر را در ذهن مخاطب بزرگ جلوه می دهند.

استفاده از نمادها:

روش دیگر، استفاده از نمادها در تبلیغات است. گاهی اوقات در تبلیغات، از نمادهایی مثل خانواده، مذهب یا جنسیت استفاده می کنند. به عنوان مثال، برخی شرکت های تولیدکننده نوشابه گازدار، از این روش استفاده می کنند. برخی شرکت ها در تبلیغات خود، ماه رمضان را به مسلمانان تبریک می گویند. این در حالی است که آنها در سراسر جهان عرضه می شوند و متعلق به گروه یا مذهب خاصی نیستند.

تکرار:

روش سوم اقناع مخاطب، استفاده از تکنیک تکرار است. وقتی یک تبلیغ تکرار می شود، باعث می شود که بر ذهن مخاطب اثرگذارد. در این حالت، مخاطب با تبلیغ کننده همراه می شود.

گواهی دادن ستارگان:

در زمینه های مختلف، افراد شناخته شده ای وجود دارند که به آنان «ستارگان» هم می گویند. به عنوان مثال، می توان از بازیگران سینما یا ورزشکاران نام برد. البته گاهی اوقات هم ضرورتاً این اشخاص، افراد شناخته شده ای نیستند. یعنی ممکن است بر اساس ملاک زیبایی ظاهری برای تبلیغات انتخاب شده باشند. 

و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

تبلیغات مخاطب