نسکافه؛ نام تجاری فوری

نسکافه نام یکی از برندهای موفق و شناخته شده در دنیا است. ما در اصناف پلاس، ذیل مبحث سلاطین نام های تجاری به معرفی برندهای برتر دنیا می پردازیم. سرکار خانم سنبل بهمنیار، مترجم کتاب سلاطین نام های تجاری و شف و مدرس شیرینی پزی مدرن، که سابقاً نیز در خصوص برند لورآل صحبت نموده اند، در این ویدئو راجع به نسکافه صحبت خواهند کرد.

ظهور:

یکی از برندهای موفق دنیا در زمینه نوشیدنی های غیرالکلی، «نسکافه» است. این برند متعلق به شرکت نستله سوئیس است. در واقع، نسکافه، همان قهوه (کافه) شرکت نستله است که از ترکیب این دو کلمه بوجود آمده است. از نظر نسکافه، «همه چیز با یک نسکافه شروع میشه». همین جمله به شعار تبلیغاتی این شرکت تبدیل شده است.

قهوه مازاد و ارزان قیمت:

در دهه 1930، دولت برزیل از «مکس مورگن تالر» خواست تا فکری به حال قهوه مازاد این کشور کند. این مشکل با تولید قهوه ای ارزان تر که فقط با اضافه کردن آب تهیه می شد، حل شد. البته تولید نسکافه بعد از نزدیک به 7 سال تحقیقات به نتیجه رسید.

چند نکته جالب:

برند نسکافه، رتبه دوم ارزشمندترین نام تجاری جهان در بخش نوشیدنی های غیرالکلی را از آن خود کرده است. این در حالی است که رتبه اول به شرکت کوکاکولا تعلق دارد. نسکافه در زمان جنگ جهانی دوم هم خوش درخشید. این محصول، اصلی ترین نوشیدنی نیروی نظامی آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم بود.

ابداعات و نوآوری ها:

نسکافه نیز توانست با نوآوری های خود، بازار جدیدی را برای خود خلق کرده و در آن پیشگام باشد. مهمترین نوآوری های نسکافه عبارتند از:

– تولید گرانول های قهوه؛

– تولید نسکافه کاملاً معطر (Full aroma)؛

– تولید قهوه خالص قابل حل در آب از دانه های قهوه بوداده؛

– تولید قهوه ای که از منجمدسازی خشک می شد: با نام گلد بِلِند.

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

نسکافه