نحوه اخذ پروانه کسب در صورت داشتن شریک

اخذ پروانه کسب در صورتی که ملک شما دارای شریک باشد چگونه است؟ این پرسشی است که ممکن است برای هر فرد یا واحد صنفی پیش آید. در این ویدیو برای پاسخ به این پرسش قصد داریم با همراهی سرکار خانم پرنیان زاهدی کارشناس ارشد حقوق بین الملل، کارآموز وکالت و فعال حقوقی در حوزه اصناف، به این موضوع بپردازیم. با هم در ادامه خواهیم دید:

همانطور که دیدیم:

در پست قبلی، مدرس محترم مرکز آموزش اتاق اصناف شهرستان شمیرانات به موضوع نحوه طرح دعاوی صنفی بین واحد صنفی و اتحادیه ها اشاره داشتند و اکنون در این ویدیو به این مورد که اگر ملک ما دارای شریک بود چگونه برای اخذ پروانه کسب اقدام نماییم؟

اخذ پروانه کسب با وجود شریک:

جهت اخذ پروانه کسب برای ملکی که شریک دارد، علاوه بر ارائه نمودن مدارک شناسایی کامل شریک، باید مراحلی طی شود که عبارتست از اینکه در قدم اول باید رضایت نامه ای از شریک خود داشته باشید و آن را در قالب یک سند غیرمالی در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید. سپس در قدم بعد از آن باید مدارک خود را به همراه رضایت نامه شریک خود برای صدور پروانه کسب به اتحادیه مربوطه ارائه بدهیم.

نکته مهم :

در مراحل اخذ پروانه کسب چنانچه شریک شما بخواهد قبل از صدور پروانه از رضایت خود عدول کند (بازگردد-منصرف شود) در این صورت باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و تقاضای ابطال آن سند رضایت غیرمالی را نماید و پس از آن، مراتب را به اتحادیه اعلام نماید تا پروانه کسب برای شما صادر نگردد.

در صورت بروز مشکل :

اما اگر شریک شما پس از مدتی از صدور و اخذ پروانه کسب بخواهد از آن رضایت عدول کند، دیگر در این زمینه آن اتحادیه وردود نمی کند و شرکاء باید برای حل مشکل و جهت ابطال سند رضایت به مراجع قضایی مراجعه نمایند.

 و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.