مالیات بر خودروهای گران قیمت (3)

مالیات بر خودروهای گران قیمت طبق قانون بودجه سال1400 مقرر گردید بر ماشین های سواری و وانت دوکابین موجود در کشور نیز اخذ شود. اما این مالیات به همه خودروها تعلق نمیگیرد. بلکه فقط سواریهای لوکس مشمول این قانون هستند. برای اطلاع از اینکه چه خودروهایی مشمول این قانون می شوند و مالیات آن چقدر است با ما همراه باشید.

اگر شما مالک یک خودرو لوکس هستید به شما توصیه می‌شود که منتظر پیامک سازمان مالیاتی کشور بوده و پس از دریافت آن با مراجعه به تارنمای مالیاتی، نسبت به ثبت‌نام و افزودن اطلاعات خود اقدام کنید. در این مرحله شما می‌توانید با کامل کردن اطلاعات خود نسبت به پرداخت مالیات خودرو موردنظرتان اقدام کنید. لازم به ذکر است که اگر از این روش استفاده نکنید هنگام نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کرده تا بتوانید خودرویتان را منتقل کنید.

مالیات دریافتی از خودروها براساس قیمت روز آن‌ها و همچنین تاریخ ساخت یا وارداتشان مشخص خواهد شد.

با توجه به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ و بر اساس تبصره (۲) ماده (۳۰) قانون مذکور، نخستین انتقال خودرو از کارخانه‌های سازنده و یا وصل کننده قطعات پیش ساخته (مونتاژ کننده) داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی) به خریداران و همچنین هرگونه انتقال به صورت صلح و هبه به نفع دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده می‌شود.

همچنین توجه داشته باشید که:

گفته می‌شود واردکنندگان و کارخانه‌های سازنده و مونتاژ کننده انواع خودرو، ضرورت دارد از تاریخ اجرای قانون یاد شده نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده بر اساس ماخذ مذکور در تبصره (۱) ماده (۲۸) قانون موصوف، به نرخ یک درصد (۱%) برای انواع خودرو‌های تولید داخل و دو درصد (۲%) برای انواع خودرو‌های وارداتی اقدام کنند.

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.