مالیات بر خوردوهای لوکس در سال 1403

مالیات بر خودروهای لوکس  همچون سال‌های گذشته، در لایحه بودجه سال 1403 نیز  پیش‌بینی شده است؛ به این صورت که خودروهایی که ارزش روز آنها بیشتر از سه میلیارد و پانصد میلیون تومان باشد، نسبت به مازاد این مبلغ مشمول یک درصد مالیات می‌شوند. آقای مرتضی حبیب زاده در این ویدیو در خصوص این نوع مالیات، ضمانت‌اجرای آن، کسانی که باید آن را پرداخت کنند و سایر نکات آن توضیحاتی ارائه می‌کنند.

مالیات بر خودروهای لوکس:

مالیات بر خودروهای لوکس همانطور که در ویدیو دیدیم و با توجه به مصوبات نمایندگان مجلس شورای اسالامی در جلسه علنی پیرامون بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، بند «د» تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند. طبق این بند از لایحه بودجه ۱۴۰۳، مالکان حقیقی یا حقوقی غیردولتی انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین که قیمت روز آن، بالای سه میلیارد تومان است، مشمول مالیات سالانه یک درصدی (۱%) هستند.

پرداخت مالیات بر خودروهای لوکس چه زمانی است؟

مالیات‌های وضع شده برای خودرو، پیش از انجام هرگونه نقل و انتقال سند آن، باید پرداخت شود و در غیر این صورت، مالک قبلی مسئول این مالیات است. خوب است که بدانیم مالکان این نوع خودروها اصلا چگونه شناسایی می شوند؟

اطلاعات دارندگان خودروهای لوکس از نیروی انتظامی دریافت شده و برای این مالکان پیامک ارسال می‌گردد. این پیامک فقط برای مالکانی که هر یک از خودروهای آنها بالای سه میلیارد تومان قیمت دارد، ارسال می‌شود و اگر کسی چند خودرو داشته ‌باشد که در مجوع به این رقم برسد، مشمول مالیات بر خودروهای لوکس نخواهد بود.

پس از شناسایی فرد به عنوان دارنده خودروهای لوکس و گران‏‌قیمت یک کلمه و رمز عبور برای افراد به‌صورت پیامک ارسال می‌شود و فرد با این کدها می‌تواند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی  My.Tax.Gov.Ir ضمن رویت پرونده مالیاتی خود، نسبت به انجام تکالیف قانونی اقدام نماید.

سخن آخر

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.