قوانینی برای اینترنتی کردن کسب و کارها

اینترنتی کردن کسب و کارها به امری اجتناب ناپذیر در دنیای امروز تبدیل شد است و این اینترنتی و دیجیتالی شدن خود از اصول و قوانینی متشکل شده که در این پست قصد داریم با راهنمایی های سرکار خانم عسل فاخری گویا، دیجیتال مارکتر و مدرس محترم مرکز آموزش اتاق اصناف شهرستان شمیرانات به آن بپردازیم.

اینترنتی شدن کسب و کارها:

تمامی کسب و کارهای دنیا به شکل سنتی قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارند. امروزه کسب و کار اینترنتی یکی از داغترین نوع فعالیت ها در دنیا می باشد. دلایل بسیاری وجود دارد که سبب شده است افراد به فعالیت در اینترنت علاقمند شوند. اما قطعاً یکسری قوانین بصورت از پیش تعیین شده برای حضور در این فضا وجود دارند که با هم مرور خواهیم نمود. 

مورد اول :

اگر قرار است که شما در فضای اینترنت بصورت آنلاین فعالیت داشته باشید و و کسب کار راه اندازی نمایید، ابتدا باید بدانید نیّت و هدف شما و غایت چیزی که قصد دارید در این فضا به آن برسید چیست؟ آیا قصد دارید مردم نام و برند شما را بیشتر ببینند و بشناسند؟ یا می خواهید فروش انجام دهید؟

مورد دوم:

باید شناخت کافی از مشتریان و کسانی که میخواهید شما را در زمینه فعالیت تان بشناسند داشته باشید. باید شروع به تحقیق کنید و تک تک مخاطبین و رقبای خود را در حوزه کسب و کار خود شناسایی نماید.

مورد سوم:

داشتن هویت بصری یا Visual Identity، هویت بصری به این معنی که انتخاب یک رنگ، لحن، تن صدای خاص و یا حتی آن چیزی که مخاطب تان شما را در فضای مجازی اعم از اینستاگرم، سایت شما و … یا هر شبکه اجتماعی دیگری که شما و کسب و کار تان را با آنها شناسایی می کنند.

مورد چهارم:

شروع به تولید محتوا کنید، تولید محتوای شما نباید فقط یک عکس و یا یک ویدیو باشد، بلکه تمام قدم به قدم صحبت ها و آموزش هایی از نوع کسب و کارتان که در شبکه مجازی منتشر می نمایید است و تمام آن اطلاعات و یا اصطلاحاً دیتایی است که شما وارد می کنید و در شبکه های مجازی پر بازدید می شوند.

مورد پنجم:

انتخاب دقیق رسانه متناسب با آن کاربرانی است که شما در حوزه فعالیت و کسب و کار خود شناسایی کرده و مورد هدف قرارداده اید.

مورد ششم:

تحلیل کردن همه آن چیزی که شما در زمینه کسب وکار و فعالیت خود در رسانه ها منتشر نموده اید و حالا باید بیایید و تک تک از طریق گوگل آنالیتیکس و … تمام ابزارهای تحلیل محتوا آنها را بررسی نمایید تا بتوانید نتایج را در مراحل بعدی نیز مورد استفاده قرار دهید.

مورد هفتم:

تبلیغ کردن از دیگر نکان مهم و پایه ای در راه اندازی و پیش برد کسب و کار و فعالیت های اینترنتی و مجازی است، شما باید بدانید که به فراخور تمام آن کارهایی که از قبل انجام داده اید، کجا و در چه جایگاهی خودتان را تبلیغ کنید.

و در نهایت مورد آخر :

این که باید به صورت کاملاً چرخشی (اسپیرال) تمام موارد گفته شده قبل را حداقل به مدت شش ماه  برای کسب و کارتان دائماً تکرار نمایید، تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود در این فضای اینترنت و دیجیتال برسید. نکته کلیدی مهم دیگر اینکه، باید مشتریان خود را کاملاً مانند یک کودک آموزش دهید، تا بتوانید رشدی را که شاید در فضای سنتی سالها طول بکشد را در مدت کوتاه تری تجربه نمایید.

و سخن آخر: 

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.