فورد، نام تجاری تولید انبوه

شرکت فورد موتور (Ford Motor Company) معروف به فورد یک شرکت خودروسازی آمریکایی و چند ملیتی مستقر در دیربورن از حومه شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا است که در سال 1903 توسط هنری فورد تأسیس گردید.

در پست قبلی سرکار خانم سنبل بهمنیار مترجم کتاب سلاطین نام های تجاری و شف و مدرس شیرینی پزی مدرن، از اساتید مرکز آموزش اتاق اصناف شهرستان شمیرانات، به برند ژیلت پرداختند و در این نوشتار به تاریخچه مختصری از این شرکت پرداخته اند.

فورد نام تجاری تولید انبوه
شروع فعالیت: 

شرکت فورد یک شعار معروف دارد. «مشتری می تواند هر رنگی درخواست کند، به شرط اینکه سیاه باشد». شرکت فورد تولید اتومبیل های خود را از سال 1903 و در ایالات متحده آمریکا شروع کرد. این شرکت، در سال 1908، اتومبیل مدل T یا «تین لیزی» را به بازار عرضه کرد. البته این مدل اولین خودروی شرکت فورد نبود. قبل از این مدل، 19 مدل خودرو دیگر از A تا S به بازار عرضه شده بودند.

تولید یک خودروی انقلابی:

اما تولید مدل T یک اقدام انقلابی محسوب می شد. با اینکه این خودرو، اولین یا زیباترین یا حتی سریع ترین خودرو نبود. اما چرا تولید این مدل خودرو، یک اقدام انقلابی شمرده شد؟هنری فورد همواره به دنبال این بود که خودرویی تولید کند تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.قبل از مدل T، معمولاً خودروها در اختیار افراد ثروتمند قرار داشتند.

سود کمتر، تعداد فروش بیشتر:

در این مدل، خودرو با قیمتی پایین تر عرضه می شد، اما هدف افزایش حجم فروش دنبال می شد. یعنی، کمتر سود بگیریم اما به افراد بیشتری بفروشیم. همین رویکرد حتی باعث شد تا شرکت فورد برای رسیدن به تولید انبوه، در رنگ خودرو نیز محدودیت ایجاد کند.

توجه به کیفیت:

فورد سردمدار شاخص ایمنی در ساخت خودرو، طراحی موتور و استفاده از مواد اولیه مرغوب است. اتومبیل های فورد اغلب در نشریات صنعت خودرو، عنوان «اتومبیل های سال» را کسب کرده اند.

چند نکته جالب:

دو نکته مهم وجود دارد که توجه به آن می تواند برای شما جالب باشد. اول اینکه شرکت فورد در سال 1914 حقوق کارکنان خود را دو برابر کرد و به 5 دلار در روز رساند. همچنین، شیفت کاری کارکنان از 9 ساعت به 8 ساعت کاهش داده شد. بنابراین، استاندارد بالایی برای کار کارکنان بوجود آمد. دوم اینکه، مالکوم ایکس، یکی از مونتاژکاران کارخانه فورد بود.  

فورد نام تجاری تولید انبوه
در پایان:

چشم‌انداز شرکت فورد در وب‌گاه رسمی شرکت خودروسازی فورد، چنین عنوان شده‌است: خلق محصولات عالی که به مشتری، سهام‌داران و جامعه فایده برساند.در اینجا مختصری از داستان موفقیت شرکت فورد ارائه شد. برای بررسی رموز موفقیت این شرکت و 99 برند موفق دیگر، به کتاب سلاطین نام های تجاری مراجعه کنید.

و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.