راه های رسیدن به مشتری وفادار

مشتری وفادار و راه های رسیدن به آن از مسائل مهم در کسب و کارها در حوزه مشتری مداری است. جناب آقای دکتر یحیی خونساری دکتری مدیریت بازاریابی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، فعال در صنعت غذا و نوشیدنی در مرکز آموزش اتاق اصناف شهرستان شمیرانات ما را یاری خواهند نمود. 

به نظر شما چه عاملی باعث می شود که یک فرد قهرمان کسب و کار خود شود؟

یک اهرم بسیار قوی و نکته کلیدی برای مشتری وفادار وجود دارد،اینکه ما باید مشکل مشتری را حل کنیم. حل مشکلات مشتری باعث می شود که اتفاقات مثبت زیادی رخ دهد. زمانی که ما گامی را برای حل مشکل مشتری برمی داریم، ده برابر آن به ما برمی گردد. هر زمان که ما به دیگران بها می دهیم، ده برابر آن پاداش می گیریم. اما برای حل مشکل مشتری، باید گام هایی برداشته شود.

گام هایی برای حل مشکل مشتریان:

گام هایی برای حل مشکل مشتریان وجود دارد. این گام ها باید به ترتیب برداشته شوند تا به مشتری وفادار برسیم.

گام اول:

اینکه از مشتری یک سوال ساده بپرسیم. اینکه چه نیازی دارد؟ چه مشکلاتی دارد؟ خواسته و نگرانی او چیست؟ اینکه توقع دارد چه کار کنیم تا مشتری خوب ما احساس خرسندی داشته باشد؟ تمام این نکات از راههای رسیدن به مشتری وفادار بوده و توجه ما را نشان دمی دهد.

گام دوم :

از دیگر راههای رسیدن به مشتری وفادار این است که با مشتری خود همدل باشیم. یعنی به عنوان یک قانون طلایی، خودمان را جای مشتری بگذاریم. مشتری را درک کنیم. تصور کنیم که اگر جای مشتری بودیم، چه کاری باعث خرسندی ما می شد؟

گام سوم:

راه سوم داشتن مشتری وفادار اینکه ما باید عمیقاً به حرف مشتری گوش بسپاریم. برای گوش دادن به حرف مشتری، نیاز به محیط و ذهنی آرام داریم. با این کار می توان به آن نقطه تاریک در ذهن مشتری هم دست پیدا کرد. همان نقطه ای که شاید در حالت عادی نمی توانستیم متوجه آن شویم. قطعاً بین گوش دادن و شنیدن یک دنیا تفاوت است.

رسیدن به مشتری وفادار با درک خواسته های مشتری:

وقتی ما عمیقاً به حرف های مشتری گوش می دهیم، می توانیم نیاز و خواسته و مشکل او را درک کنیم. در نهایت، باید از هرگونه قضاوت و پیش داوری پرهیز کنیم. وقتی پیش داوری می کنیم، نمی توانیم نیاز و خواسته مشتری را بشنویم پس مشتری وفاداری نخواهیم داشت.

گام آخر:

این است که نیت خیرخواهانه داشته باشیم. نه اینکه به حرف های مشتری گوش دهیم تا از او درآمدی عاید ما شود. با انگیزه مثبت و خیرخواهانه باید با مشتری برخورد کرد. وقتی با این راهکارها مشکلی را از مشتری رفع می کنیم، او از هواداران و مشتری وفادار ما می شود. با این روش، می توان به مشتریان وفادار دست یافت و قهرمان کسب و کار خود شد.    

و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.