تخلفات کسب و کارهای مجازی(عدم درج یا اعلام نحوه تأمین کالا)

تخلفات کسب و کارهای مجازی همانطور که قبلاً بررسی شد، دارای ابعاد مختلفی می باشد که داشتن اطلاع و آگاهی از این دستورالعمل ها و قوانین می تواند راه گشای هر چه بیشتر کسب و کارها و صنوف باشد. بنابراین بهتر است با بررسی درست و اصولی این نوع مقررات دانش خود را در این حوزه ها تقویت نموده و به کاهش میزان تخلفات در زمینه این نوع کسب و کارها کمک کنیم.

به همین منظور، طبق جلسات گذشته و از سری ویدیوهای تخلفات کسب و کارهای مجازی، این بار به سراغ مورد “عدم درج یا اعلام نحوه تأمین کالا ” رفته ایم. در ویدیوهای قبلی جناب آقای سید علیرضا شکوهیان کارشناس ارشد حقوق اقتصادی و پژوهشگر دوره دکتری حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی، در خصوص “عدم پاسخگویی به نارضایتی مصرف کننده” پرداختند و اینک شما عزیزان را به تماشای این ویدیو دعوت می نماییم.

تخلفات کسب و کارهای مجازی:

همانطور که گفتیم، یکی دیگر از تخلفات کسب و کارهای مجازی، عدم درج یا اعلام نحوه تأمین کالا است. آیین نامه اجرایی مواد (2)، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی به این موضوع پرداخته است. بر این اساس، کسب و کارهای مجازی باید مشخص کنند که کالاهای مورد عرضه، از کجا تأمین می شود. در صورتی که کسب و کارهای مجازی نحوه تأمین کالا را اعلام نکنند، مرتکب تخلف شده اند. در این صورت، بر اساس آیین نامه مورد اشاره، اخطاری کتبی در پرونده صنفی آنها درج خواهد شد. 

باید توجه کرد که تمامی این قوانین و دستورالعمل ها به جهت آگاهی هر دو طرف مشتری و فروشنده یا واحد صنفی است. برای مشتری از این جهت اهمیت دارد که با حق و حقوقی که هنگام خرید محصولات قانونگذار برایش در نظر گرفته آشنا می شود و برای صنوف نیز جهت پیشگیری از تخلفات و وقوع مشکلات حقوقی و درگیر شدن با آنها یاری رسان خواهد بود. در حوزه کسب و کارهای مجازی موارد و نکات بسیار دیگری نیز وجود دارند که به تدریج با آنها نیز آشنا خواهیم شد.

توصیه میکینم پیش از انجام این گونه خریدها و یا حتی ورود به بازار و کسب و کارهای مجازی و دنیای تقریباً نوظهور آن کمی در این خصوص مطالعه نموده و آگاهی خود را افزاریش دهیم.

و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

تخلفات کسب و کارهای مجازی