اینتا کد مالیاتی و کاربرد آن

اینتا کد مالیاتی مسأله بسیار مهمی است. اگر با سازوکارهای مالیاتی و تعریف آن آشنا بوده باشید و گذرتان به سازمان امور مالیاتی افتاده باشد، حتما نام کد مالیاتی یا اینتا کد را شنیده‌اید. در این خصوص از شما دعوت می کنیم به این گفتار توجه فرمایید. جناب آقای مرتضی حبیب زاده، کارشناس ارشد حقوق عمومی و پژوهشگر دوره دکتری حقوق عمومی دانشگاه شهیدبهشتی مفهوم و کاربرد اینتا کد مالیاتی را به صورت کاملا مبسوط شرح خواهند داد.

اینتا کد مالیاتی در واقع شناسه‌ای خاص برای هر واحد اقتصادی در کشور است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور با شفاف سازی نظام مالیاتی، شناسایی و طبقه‌بندی دقیق فعالیت‌های اقتصادی طراحی شده است. این کد جهت دسته بندی مشاغل و ساماندهی هر چه بهتر فعالیت‌های اجرایی با هدف هوشمندسازی مالیات‌های مستقیم انجام می‌گیرد و تمامی مشاغل را در سه دسته تقسیم می‌کند: تولیدی، بازرگانی و خدماتی.

برای دریافت اینتا کد مالیاتی به کجا می بایست مراجعه نمود؟

برای گرفتن کد اینتا باید به سایت سازمان امور مالیاتی  کشور مراجعه و از قسمت میز خدمت و بخش پیش ثبت نام، فرایند ثبت نام خود را دنبال نمایید. در این مسیر شما 4 گام برای پیمودن خواهید داشت: پیش ثبت نام الکترونیک، صحت سنجی اطلاعات، تولید و ارسال اطلاعات کاربری و ثبت نام الکترونیک.

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.