استخدام کارکنان رقابت پذیر

استخدام کارکنان رقابت پذیر برای تمامی کسب و کارها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که وجود روحیه رقابت پذیری در کارکنان سبب می گردد کارها با انگیزه و سرعت بیشتری انجام شود. محیط کاری پویا و رو به رشد نیازمند وجود چنین افرادی است. جناب آقای دکتر حمید فرهمند، دکتری مدیریت رفتار سازمانی دانشگاه تهران در این خصوص بیشتر صحبت می نمایند. تا انتهای این گفتار همراه ما باشید.

کارکنان را می توان از نظر شخصیت رقابت پذیری به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول کارکنانی هستند که حس رقابت جویی بالایی دارند و دسته دوم کارکنان رقابت گریز هستند که همواره به دنبال محیط امن و به دور از هرگونه تهدید برای فعالیت های شغلی خود هستند. وجود هر دو نوع شخصیت برای کسب و کارها و واحدهای محترم صنفی لازم بوده و موجب رشد و ارتقای آن خواهد شد. اما در این ویدئو به طور خاص در خصوص استخدام کارکنان رقابت پذیر صحبت می شود.

ویژگی افراد رقابت پذیر:

آنها علاقه زیادی به پیشرفت و توسعه فعالیت خود دارند. این افراد دوست دارند تا مراحل زندگی را سریع تر طی کنند. در بحث استخدام نیروی انسانی و خصوصاً در بخش فروش، یکی از موارد مهم، استخدام کارکنان رقابت پذیر است. آنها دائماً با فروشندگان واحدهای صنفی و کسب و کارهای رقیب در حال رقابت هستند. این کارکنان سعی می کنند تا به سطح فروشی برسند که آنها را به فروشنده ای برتر تبدیل می کند.

بنابراین پیشنهاد می شود:

 صاحبان کسب و کار تلاش کنند تا به استخدام کارکنان رقابت پذیر همواره توجه نموده و از ظرفیت و پتانسیل این اشخاص بخوبی استفاده نمایند. از طرفی باید با استفاده از مشوق های لازم، زمینه حضور طولانی مدت آنان را نیز فراهم سازند. چرا که کارکنانی با این روحیه درصورتیکه مورد بی اعتنایی و بی توجهی مدیر قرار گیرند به سرعت دلسرد شده و اشتیاق خود را از دست خواهند داد.

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.