اخطار کتبی به کسب و کارهای مجازی و آثار آن در ادامه موضوعات تخلفات کسب و کارهای مجازی موضوع این گفتار است. از این رو از شما دعوت می کنیم به ویدئوی جناب آقای سید علیرضا شکوهیان، کارشناس ارشد حقوق اقتصادی و پژوهشگر دوره دکتری حقوق خصوص دانشگاه شهید بهشتی توجه نمایید.
در قالب چندین ویدئوی مستقل، به تخلفات کسب و کارهای مجازی اشاره شد. تمامی این تخلفات، از جمله تخلفاتی بودند که اخطار کتبی را برای کسب و کارهای مجازی در پی دارند. در مباحث آینده نیز به تخلفاتی از کسب و کارهای مجازی پرداخته می شود که موجب تعلیق آنها می گردد. اما در ادامه مباحث مربوط به اخطار کتبی، یک سوال باقی می ماند.
اخطار کتبی چه تأثیری دارد؟ آیا بعد از دریافت اخطار هم کسب و کار مجازی باید کاری انجام دهد؟ آیا بعد از اینکه کسب و کار مجازی اخطار گرفت، آن پرونده و موضوع مختومه می شود؟ اخطار کتبی چه نفعی برای مصرف کننده دارد؟
آیین نامه اجرایی چگونگی نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی، به این موضوع اشاره کرده است. بر این اساس، وقتی کسب و کار مجازی اخطار کتبی دریافت کرد، باید عملکرد خود را اصلاح نماید. مهلت کسب و کارهای مجازی برای اصلاح عملکرد، ده روز است. بنابراین، این موضوع هم برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و هم برای کسب و کارها.
اگر اصلاح عملکرد در مهلت مقرر انجام نشود و به اخطار کتبی توجهی نشود، کسب و کار مجازی وارد فرآیند تعلیق می شود. وقتی تعلیق اتفاق می افتد، کسب و کار امکان ایجاد تعهد جدید را نخواهد داشت. یعنی به عنوان مثال، تا پایان مدت تعلیق، امکان خرید و فروش از طریق سایت را نخواهد داشت.
از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.