ابزارهای تبلیغ در فضای مجازی

ابزارهای تبلیغ بسیار متفاوت و متنوع هستند. جدای از ابزارهای تبلیغ در فضای حقیقی و فیزیکی، در این گفتار، به انواع ابزارهای تبلیغ در فضای مجازی خواهیم پرداخت. تا انتها همراه ما باشید.

در این مبحث، در خصوص معرفی محصول در فضای مجازی مطالبی ارائه می شود. ابزارهای تبلیغ متفاوتی وجود دارند که به شما کمک می کند تا به خوبی محصولات خود را در فضای مجازی ارائه کنید. با گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مفهوم دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) رواج یافت. البته، دیجیتال مارکتینگ تحت عنوان بازاریابی اینترنتی نیز شناخته می شود. 

انواع ابزارهای تبلیغ در فضای مجازی:

ابزارهای مختلفی برای تبلیغ در فضای مجازی وجود دارد. با گسترش استفاده از رسانه، اهمیت این ابزارها نیز افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا با برخی از این ابزارها آشنا شوید.

1-تبلیغات نمایشی:

اگر به فضای اطراف سایت های اینترنتی توجه کنید، بنرهایی وجود دارند. در ازای استفاده از این بنرها، به صورت کیلیکی، نمایشی و زمانی، هزینه پرداخت می شود. کسب و کارها می توانند با پرداخت هزینه، کالاها و خدمات خود را در این بنرها تبلیغ کنند. این مورد یکی از راحت ترین و در دسترس ترین ابزارهای تبلیغ است.

2-تبلیغ بر حسب موتورهای جستجو:

این نوع تبلیغ بر اساس موتورهای جستجو انجام می شود. به صورت تخصصی به این نوع تبلیغات سئو (SEO: Search Engine Optimization) گفته می شود. سئو به معنای بهینه سازی جستجو است. البته اصطلاح کلی تری تحت عنوان (SEM: Search Engine Marketing) نیز وجود دارد. این اصطلاح به هر روشی که باعث افزایش حضور شما در اینترنت شود، گفته می شود. 

بنابراین:

بنابراین، این اصطلاح کلی تر از عنوان قبلی است و سئو را نیز می توان جزئی از آن دانست. همه این ابزارهای تبلیغ باعث می شوند که در جستجوی افراد در موتورهای جستجو، جایگاه شما ارتقا پیدا کنید.

3-تبلیغات اپلیکیشنی یا برنامه های موبایلی:

یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغ در حال حاضر، تبلیغات اپلیکیشنی یا برنامه های موبایلی است. وقتی از برنامه های موبایلی استفاده می کنید، تبلیغات کالاها و خدمات برخی کسب و کارها نمایش داده می شوند. به این نوع تبلیغات، تبلیغات اپلیکیشنی گفته می شود.

4-تبلیغات اسپانسری:

به عنوان مثال، سایت هایی وجود دارند که می توانید در آن ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارید. در ابتدای این فیلم ها می بینید که برخی از این کسب و کارها تبلیغ می شوند. به عنوان مثال، وقتی شما سایت آپارات را مشاهده می کنید، قبل از هر فیلم، تبلیغاتی ارائه می شود. این ابزار از مؤثرترین ابزارهای تبلیغ است.

5-تبلیغ در شبکه های اجتماعی:

حوزه شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغ، نیز امروزه در کانون توجه قرار گرفته است. بسیاری از افراد، ساعت ها در شبکه های اجتماعی زمان خود را سپری می کنند. بنابراین، این شبکه ها می توانند محل بسیار خوبی برای تبلیغات ما باشند. در این صفحات اجتماعی هم می توان شخصاً تبلیغ کرد و هم از طریق افراد شناخته شده. 

شاید عنوان تبلیغات اینفلوئنسری را شنیده باشید:

به قسم اخیر تبلیغات اینفلوئنسری هم گفته می شود. یعنی افراد شناخته شده در این شبکه های اجتماعی، محصولات شما را به افرادی که بر آنها نفوذ کلامی دارند، معرفی می کنند و این امر به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغ مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است.

لزوم دقت در انتخاب ابزارهای تبلیغ:

ابزارهای مختلف تبلیغات در فضای مجازی مورد اشاره قرار گرفتند. اما شما باید بر اساس ویژگی های محصول یا خدماتتان تصمیم بگیرید که از چه ابزاری استفاده کنید. نحوه استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و نکاتی که باید در آن رعایت شود، در ویدئوهای آتی اشاره خواهد شد.

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.