پس انداز عاطفی مشتری چقدر اهمیت دارد؟

پس انداز عاطفی مشتری منجر به رضایت مشتری؛ یکی از مهم ترین شاخص های موفقیت و پیشرفت هر کسب و کار است و به موارد زیادی مثل نوع خدمات و سرویس شما، قیمت محصولات، نوع رفتار و برخورد شما با مشتریان و… بستگی دارد. در پست قبلی با رهنمون جناب آقای دکتر ابراهیم وکیل، دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی درباره بازاریابی خلاق گفتیم و اکنون درباره پس انداز عاطفی و رضایت مشتری

پس انداز عاطفی و رضایت مشتری:

در فروشندگی باید به پس انداز عاطفی مشتریانتان هم توجه کنید. در چرخه ذهنی مشتریان، یک طرف ترازوی ذهنی آنها، هزینه و در طرف دیگر، حس مثبت ناشی از خرید است. اگر این حس مثبتی که از خرید یک محصول بدست می آید، بالاتر از قیمت آن محصول باشد، به همین اندازه، پس اندازی را در ذهن و عاطفه مشتری ایجاد خواهید کرد. بنابراین، باید به پس انداز حس خوب در مشتریان توجه ویژه کرد.

درک اهمیت رضایت مشتری:

رضایت مشتری را می توان یکی از حیاتی ترین جنبه های کسب و کارهای امروزی دانست، تمام مدیران ارشد سازمان های بزرگ و حتی کوچک به اهمیت رضایت مشتری واقف هستند اما درک این نکته ظریف که حس رضایت و مثبت مشتری می تواند پس انداز عاطفی ای برای آن مجموعه باشد، نیز بسیار مهم بوده و می تواند تفاوتی بزرگ برای شما و کسب و کارتان ایجاد کند.

پس انداز عاطفی راهی برای ماندگار شدن در ذهنن مشتری:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با بعضی برندها یا شرکت‎ها آن چنان احساس نزدیکی کنید که دچار تعصب شوید. این، قدرتی است که برخی نام‎های تجاری به پشتوانه‎ ایجاد نمودن حس مثبت حاصل از خرید و گرفتن خدمات منجر به رضایت شده و ارتباط عاطفی مخاطب را می سازد. این همان پس اندازی است که شما را در ذهن مشتری ماندگار می کند.

راهکارهایی برای ایجاد حس رضایت و پس انداز عاطفی:

امروزه، بسیاری از سازمان‎ها برای رسیدن به رشد اقتصادی سازمان یافته و سودآور، به صورت عمده در زمینه‎ بهبود تجربه مشتری سرمایه گذاری می‎کنند، بهبود تجربه مشتری در نهایت منجر به افزایش سطح رضایت مشتری و رسیدن به پس انداز عاطفی می شود. حال چگونه این حس ایجاد شود؟ از موثرترین راه ها برای اینکار دادن ارزش به مشتری و خواسته او است.

و در نهایت:

تمامی نکات گفته شده بر این موضوع دلالت دارد که چنانچه بتوانیم از طریق اهمیت قائل شدن برای خواسته های مشتری،حس ارزشمند بودن را در وی ایجاد نماییم می شود روی پس انداز عاطفی مشتری برای وفادار شدن حساب کرد.

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.