1 نکته مهم برای تعمیرکاران و مالیات آنها

یک نکته بسیار مهم در خصوص پرداخت مالیات واحدهای صنفی خدماتی که فعالیت آنها در رسته تعمیرکاران دسته بندی می شود وجود دارد که در این ویدیو که توسط جناب آقای مرتضی حبیب زاده پژوهشگر دوره دکتری حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی در مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات ارائه شده به تشریح آن پرداختیم. از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

1 نکته بسیار مهم  برای تعمیرکاران :

یکی از چالش های بسیار مهمی که در بحث اینتا کد مالیاتی با آن رو به رو هستیم، بحث اینتا کد مربوط به رسته های خدماتی است که در شغل خود اقدام به خرید و نصب قطعه در هنگام ارائه خدمات تعمیراتی به افراد مراجعه کننده انجام می دهند. برای مثال واحدهای صنفی که اقدام به تعمیرات تلفن همراه، تعمیرات خودرو و … می کنند، شامل این نکته خواهند بود.

 

مثال: 

فرض کنید که فردی  جهت تعمیر تلفن همراه خود به یک واحد صنفی تعمیراتی مراجعه نموده است، بخش اعظم مبلغی که تعمیرکار پرداخت می کند مربوط به قطعه ایست که تعمیرکار آن را خریده و برای تلفن همراه شما نصب نموده است. در واقع فقط بخش کوچکی از این هزینه مربوط به اجرت و یا دستمزد تعمیرکار می باشد. در این حالت ضریب سود و یا همان اینتا کد مالیاتی این دسته از رسته های خدماتی تقریباً بالا خواهد بود.

 

چنانچه قرار باشد که این ضریب نسبت به کل مبلغی که در دستگاه کارتخوان کشیده اعمال می شود، حاشیه سود بالایی را نشان خواهد داد، حاشیه سودی که عملاً آن واحد صنفی آن را دریافت نکرده است. در این مواقع پیشنهاد می شود که واحد صنفی در هنگام تشکیل پرونده مالیاتی خود 2 اینتا کد را انتخاب نماید.

 

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.چنین