برندسازی یا برندینگ و نقش مخاطب در آن

برندسازی یا برندینگ و نقش مخاطب در آن، بحثی است که این روزها در حوزه کسب و کار بسیار مورد توجه بوده و مرکز آموزش اتاق اصناف شهرستان شمیرانات جهت آشنایی هر چه بیشتر واحدهای صنفی با این مقوله به آن پرداخته است که در ادامه با صحبت های جناب آقای دکتر سهیل شهبازلو دکتری مدیریت کسب و کار در این زمینه همراه خواهیم شد. 

برندسازی یا برندینگ چیست؟

«برند» یک نام، نشان یا مؤلفه متمایزکننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک می‌کند.برندسازی یا برندینگ (Branding) یکی از مهم‌ترین اصول هر کسب‌وکاری است که استراتژی ها و اصول خاص خود را دارد، دانستن این اصول برای هر تجارتی الزامی است.برندسازی یا برندینگ فرآیندی است که در آن شما نام برند خود را برای مخاطبین معنا می کنید

برندسازی یا برندینگ و بررسی نقش مخاطب:

در مقوله برندسازی یا برندینگ، تمام تلاش ما بر این است تا در ذهن و قلب مخاطب نفوذ کنیم. اما این مخاطبین و مشتریان هدف چگونه انتخاب می شوند؟ مخاطبین و مشتریان هدف، باید بر اساس ارزش پیشنهادی آن برند انتخاب شوند. پس از آن، بحث های مربوط به جایگاه سازی مطرح خواهد شد.

برندسازی و نحوه شناخت مخاطبین:

برای اینکه ما بتوانیم مخاطبین خود را بشناسیم، باید تحقیقات کمی و کیفی متناسب با برند خود را داشته باشیم. باید بازار خود را بشناسیم و اینکه چه مخاطبینی در بازار حضور دارند و آنها چه ویژگی هایی دارند؟ در بحث برندسازی یا برندینگ باید ذهنیت آنها از محصولات مشابه محصول ما نیز کشف شود.

برندسازی و تولید براساس نوع مشتری یا مخاطب:

دسته بندی مخاطبین باید بطور اختصاصی و متناسب با هر بازاری به صورت مجزا انجام پذیرد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که آنچه تولید می کنید، برای کدام مشتری جذاب است؟ کدام مشتری می خواهد به محصول شما دسترسی داشته باشد؟ بر اساس نتیجه بدست آمده و پاسخ شما به این سوال، استراتژی شما تعیین می شود.

بنابراین:

مرحله اول در برندسازی این است که شما می خواهید در ذهن چه کسانی برند باشید.از این نقطه شروع کنید به تدوین استراتژی های منظم و هدف گذاری برای رسیدن به این نقطه.

و سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

برندسازی یا برندینگ