استخدام رنگین کمانی

استخدام همواره یکی از موضوعات مهمی است که مدیران واحدهای صنفی و صاحبین کسب و کارها با آن مواجه هستند. در این خصوص جناب آقای دکتر حمید فرهمند، دکترای تخصصی مدیریت رفتار سازمانی از دانشگاه تهران، بیشتر صحبت خواهند کرد.

یکی از نکاتی که باید در استخدام به آن توجه کرد، استخدام رنگین کمانی است. اما استخدام رنگین کمانی به چه معنا است؟ استخدام رنگین کمانی بدین معنا است که باید در تیم شما، افرادی با ویژگی های مختلف حضور داشته باشند. خیلی از صاحبان کسب و کار صرفاً کسانی را استخدام می کنند که شبیه خودشان باشند. یا اینکه از نظر آنها، یک کارمند باید از یک سری ویژگی های خاص و ایده آل برخوردار باشد. این موضوع در مدت زمان طولانی به شدت می تواند آسیب رسان باشد.

کارایی مطلوب کارکنان:

دقت کنید اگر رنگین کمان فقط از یک رنگ تشکیل می شد، به این اندازه جذاب و زیبا نبود. چیزی که باعث جذابیت رنگین کمان شده، تنوع رنگ ها در آن است. البته، موضوع دیگر، نحوه قرار گرفتن این رنگ ها در کنار یکدیگر است. بنابراین، اولاً تنوع ویژگی ها را در استخدام کارکنان خود در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر یک کارمند صبور دارید، حتماً یک کارمند شلوغ هم داشته باشید. ثانیاً، بنحوی این کارکنان دارای ویژگی های متفاوت را در کنار یکدیگر قرار دهید که کارایی مطلوبی داشته باشند.

سخن آخر:

از اینکه از سایت ما بازدید کردید سپاسگزاریم. اصناف پلاس، رسانه آموزشی مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات است. همه روزه می توانید با مراجعه به این سایت، از مطالب آموزشی ارائه شده بهره مند شوید.

استخدام